Check je betaalopties

Heb je een rekening voor zorgkosten ontvangen? Of komt de afschrijving voor premie er aan? Misschien komt de betaling deze keer niet uit. Of heb je vaker moeite met betalen. Dat is vervelend. De betaling uitstellen of betalen in delen geeft je misschien meer lucht. Beantwoord een paar vragen en kom er in een paar minuten achter welke betaaloptie bij jou past.

Start de check

Heb je moeite met het betalen van je premie én zorgkosten? Neem dan contact met ons op.

Je kunt alsnog betalen via een 1e herinnering

Het is niet erg als het een keer niet lukt om te betalen. Dat kan gebeuren. Wij sturen je een 1e herinnering. Je kunt je premie dan alsnog betalen, bijvoorbeeld via iDEAL. Betaal je je premie niet binnen 15 dagen nadat je de herinnering kreeg? Dan betaal je helaas € 10 extra.

Tip! Wist je dat je meer mogelijkheden hebt als je via automatische afschrijving betaalt? Als wij een keer hebben afgeschreven, kun je daarna verschillende betaalopties kiezen. In kleinere delen betalen, of een andere afschrijfdatum. Handig als een betaling een keer niet uit komt.

Manier van betalen veranderen

Leestips

Neem je contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. Helaas komen er kosten bij als je de herinneringen niet op tijd betaalt. We denken graag met je mee.  

Bel 088 462 1100

Tip: Misschien heb je recht op zorgtoeslag

Leestips

Of kijk eens bij

Je kunt alsnog betalen via de herinnering

Een keer niet betalen kan iedereen gebeuren. En betaal je je 1e herinnering op tijd, dan is er niks aan de hand. Maar lukt dat niet binnen 15 dagen nadat je de herinnering kreeg? Dan betaal je helaas € 10 extra. En bij de 2e herinnering betaal je nog eens € 15 extra. Dat is vervelend.

Wist je dat je je premie ook in kleinere delen kan betalen?

Via een betalingsregeling schrijven wij automatisch de delen van je rekening af. Het is hierbij wel nodig dat je toestemming geeft voor automatische afschrijving. Rekeningen voor zorgkosten betaal je dan ook via automatische afschrijving. Je regelt dat in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of de DigiD app.

Je kunt een betalingsregeling aanvragen nadat wij voor de eerste keer je premie automatisch hebben afgeschreven.

Lees meer over een betalingsregeling

Leestips

Of kijk eens bij

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat je rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor je terughalen bij het incassobureau. We denken graag met je mee hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Wilt je contact met ons opnemen?

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Neem je contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt. Wil je contact met ons opnemen? We denken graag met je mee.

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Per jaar of per half jaar betalen? Dat kan!

Betaal je je premie per jaar of half jaar en krijg korting. Kies je ervoor om per jaar te betalen? Dan krijg je korting op je jaarpremie. De korting is 1% bij een jaarbetaling en 0,5% als je per half jaar betaalt. Dat is mooi meegenomen! Wanneer je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum doorgeeft, gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn 

Of lees eerst meer hierover

Wist je dat je ook per maand kunt betalen?

Vind je het bedrag dat je elk kwartaal of (half)jaar betaalt te hoog? Je kunt ook elke maand je premie betalen. Dan is het bedrag dat je per keer betaalt minder hoog. Helaas krijg je dan geen betalingskorting meer als je niet meer per (half)jaar betaalt. Je kiest in Mijn Zilveren Kruis op welke dag van de maand we afschrijven. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app. Geef je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum door? Dan gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn

Leestips

Neem je contact met ons op?

Soms stapelen rekeningen zich op en ben je het overzicht kwijt. Een betalingsachterstand is vervelend en geeft misschien zorgen. Het is belangrijk om dan gelijk contact met ons op te nemen. Je staat er niet alleen voor. Onze medewerkers kijken graag samen met je naar jouw situatie.

088 462 1100

Wist je dat je ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om je te helpen.

Leestips

Als de afschrijving niet lukt, proberen we het nog een keer

Goed dat u het aangeeft. Als een automatische afschrijving niet lukt, proberen wij dit de dagen erna nog eens. Lukt het dan nog niet? Dan krijgt u van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDEAL via Mijn Zilveren Kruis.

Via een 1e herinnering kunt u het bedrag zelf overmaken

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat de afschrijving mislukt. Dat is niet erg. U krijgt van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDEAL via Mijn Zilveren Kruis

Wist u dat u ook uw afschrijfdatum kunt wijzigen? Misschien komt een andere dag beter uit. U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand.

Tip: Misschien heeft u recht op zorgtoeslag.

Leestips

Zoals rekeningen voor zorgkosten, huur, telefoon of water?

Goed dat je aangeeft dat je betalingsproblemen verwacht

Soms stapelen rekeningen zich op en ben je het overzicht kwijt. Een betalingsachterstand is vervelend en geeft misschien zorgen. Het is belangrijk om dan gelijk contact met ons op te nemen. Je staat er niet alleen voor. Onze medewerkers kijken graag samen met je naar jouw situatie.

Bel 088 462 1100

Wist je dat je ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om je te helpen.

Leestips

Kijk of je een betalingsregeling kunt aanvragen

Je premie kun je dan in kleinere delen betalen. Je kiest zelf het aantal termijnen waar je in wilt betalen. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van je rekening. Je vraagt de betalingsregeling aan in Mijn Zilveren Kruis.

Meer over een betalingsregeling voor je premie  

Leestips

Je kunt een andere afschrijfdatum kiezen

Wist je dat je zelf kunt kiezen wanneer wij afschrijven? Je kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand. Je wijzigt de datum in Mijn Zilveren Kruis. Wij proberen je premie gelijk op de nieuwe datum af te schrijven. Maar het kan gebeuren dat wij je premie nog 1 keer op de oude datum afschrijven. 

Heb je een betalingsregeling of Zorgkosten Betalen in Delen? Dan kun je helaas niet kiezen voor een andere afschrijfdatum. Dat kan wel weer als deze regeling is gestopt.

Komt de datum alleen deze keer niet uit?

We proberen het nog een keer als je niet genoeg geld op je rekening hebt. Lukt het dan nog niet? Dan krijg je van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij je zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDEAL via Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Wijzig je afschrijfdatum in Mijn Zilveren Kruis

Leestips

Via een 1e herinnering kun je het bedrag zelf overmaken

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat de afschrijving mislukt. Dat is niet erg. Je krijgt van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij je zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDEAL via Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Wist je dat je ook je afschrijfdatum kunt wijzigen?

Misschien komt een andere dag beter uit. Je kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand. Wijzig de datum in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Leestips

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat je rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor je terughalen bij het incassobureau. We denken graag met je mee hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Wil je contact met ons opnemen?

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Per jaar of per half jaar betalen? Dat kan!

Betaal je premie per jaar of half jaar en krijg korting. Kies je ervoor om per jaar te betalen? Dan krijg je korting op je jaarpremie. De korting is 1% bij een jaarbetaling en 0,5% als je per half jaar betaalt. Dat is mooi meegenomen! Wanneer je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum doorgeeft, gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn

Of lees eerst meer hierover

Wist je dat je ook per maand kunt betalen?

Vind je het bedrag dat je elk kwartaal of (half)jaar betaalt te hoog? Je kunt ook elke maand uw premie betalen. Dan is het bedrag dat je per keer betaalt minder hoog. Helaas krijg je dan geen betalingskorting meer als je niet meer per (half)jaar betaalt. Je kiest in Mijn Zilveren Kruis op welke dag van de maand we afschrijven. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app. Geef je ruim een maand vóór je huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum door? Dan gaat je wijziging in op de datum die je hebt aangegeven.

Wijzig je betaaltermijn

Leestips

Je kunt dit zien in Mijn Zilveren Kruis. Ga naar 'Mijn gegevens' en bekijk je 'betaalgegevens'.

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat je je rekening niet op tijd kan betalen. Dat kan een keer gebeuren. We denken graag met je mee over een oplossing.

Neem contact op

Tip! Wist je dat je meer mogelijkheden hebt als je via automatische afschrijving betaalt? Als wij een keer hebben afgeschreven, kun je daarna verschillende betaalopties kiezen. Bijvoorbeeld je betaling een keer uitstellen, of een rekening in kleinere delen betalen. Handig als een betaling een keer niet uit komt.

Manier van betalen veranderen

Leestips

Of kijk eens bij

Afschrijving zorgkosten uitstellen

Soms komt een automatische afschrijving op het verkeerde moment. Je kunt de betaling ook 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regel je tot 21 dagen na de datum die op de rekening staat. Bekijk de rekening in Mijn Zilveren Kruis en stel het betalen daar uit. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Leestips

Misschien is Zorgkosten Betalen in Delen wat voor jou

Je kunt je rekening in kleinere delen betalen met Zorgkosten Betalen in Delen. Je kiest zelf een bedrag per maand: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaal je automatisch in delen. Je vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app.

Let op! Zorgkosten Betalen in Delen kan alleen als je jouw premie ook per maand betaalt. Betaal je de premie per kwartaal, half jaar of jaar? Pas dan jouw betaaltermijn aan naar maandbetaling in Mijn Zilveren Kruis. Liever niet per maand betalen? Dan kunt de betaling ook 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regel je tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat. Bekijk de rekening in Mijn Zilveren Kruis en stel het betalen daar uit.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

We proberen nog een keer af te schrijven

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat wij niet konden afschrijven. Dat is niet erg. We proberen het nog een keer.

Betaalt u liever in delen?

Dat kan via Zorgkosten Betalen in Delen. U kiest zelf een bedrag per maand: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaalt u automatisch in delen. U vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

Of kijk een bij

Je kunt alsnog via de herinnering(en) betalen

Een keer niet betalen kan gebeuren. Je kunt het bedrag alsnog naar ons overmaken of via iDEAL betalen in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of de DigiD app.

Betaal je liever in delen?

Dat kan via Zorgkosten Betalen in Delen. Je kiest zelf een bedrag per maand: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van je rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaal je automatisch in delen. Je vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

Of kijk eens bij

Neem je contact met ons op?

Vervelend dat jouw rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor je terughalen bij incassobureau. We denken graag met je mee hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Wil je contact met ons opnemen?

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk een bij

 

Je kunt jouw betalingsregeling omzetten naar Zorgkosten Betalen in Delen

Aan een betalingsregeling kun je helaas geen nieuwe rekening toevoegen. Via Zorgkosten Betalen in Delen kun je de nieuwe rekening ook in delen betalen. Wij tellen het restbedrag van je betalingsregeling en de nieuwe rekening bij elkaar op. Je kiest het bedrag dat je per maand wilt betalen: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven dat dan elke maand automatisch van je rekening af. Komen er nog meer rekeningen aan? Ook die voegen we toe en betaal je automatisch in delen. In Mijn Zilveren Kruis zet je jouw betalingsregeling om naar Zorgkosten Betalen in Delen. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app. Ook wijzigingen geef je eenvoudig online aan ons door.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

Je kunt dit zien in Mijn Zilveren Kruis. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en bekijk je ‘betaalgegevens’.

Je kunt afwachten hoe hoog de rekening wordt

Je ontvangt bericht van ons als wij de rekening gaan afschrijven. Komt de betaling dan niet uit? Je kunt afschrijving 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regel je tot 21 dagen na de datum die op de rekening staat.

Wil je niet voor verrassingen komen te staan?

Via Zorgkosten Betalen in Delen regel je nu al dat je jouw rekening die nog komt, in delen betaalt. Je kiest welk bedrag je per maand kunt missen. Krijg je een rekening? Dan beginnen we met afschrijven. Zo heb je er geen omkijken naar. Je zet Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis. Let op! Zorgkosten Betalen in Delen kan alleen als je je premie ook per maand betaalt. Betaal je de premie per kwartaal, half jaar of jaar? Pas dan je betaaltermijn aan naar maandbetaling in Mijn Zilveren Kruis.

Lees meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

Betaal je liever in delen?

Stap over naar automatische afschrijving. Verwacht je hoge zorgkosten en betaal je die liever niet in 1 keer? Of lukt het over een week wel om te betalen? Wijzig dan je manier van betalen in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app. Als je overstapt naar automatische afschrijving, heb je meer mogelijkheden om te betalen. Als wij een keer hebben afgeschreven, kun je daarna verschillende betaalopties kiezen. Bijvoorbeeld de rekening in delen betalen of tot 30 dagen uitstellen. Automatische afschrijving geregeld? Dan schrijven wij voortaan ook je premie automatisch af. Je krijgt daar altijd 2 weken van tevoren bericht over. 

Leestips